Khamis, 13 Ogos 2015

Daunan Hijau 2015

assaalammualaikum dan salam satu malaysia !

aku cuma nak mula cerita .eheem ,, aku sesaje cek blog . tarikh aku last post pada bulan oktober 2014. huh!
dah nak dekat setahun beb ! bapak lama betul .. tapi itu lah nak dijadikan cerita sepanjang dari bulan oktober 2014 sampai ogos 2015 aku berjalan dengan penuh mehnah ujian . tapi itulah nak kata berat tu tak jugak la . iyaa lah aku masih ada Allah , family , kawan kawan . cuma yang aku dah hilang cuma cinta . ecewahhh !

CINTA . memang perit jugak la kalau hilang kan . tapi apa kita boleh buat ? tak mungkin kita nak paksa kalau orang dah memang tak nak kat kita kan . so kita bawak haluan masing masing . itukan lebih baik . lagipun dalam islam mana ada istilah couples. couples islamik ke apa ke . so Allah dah tarik kita dari lembah kehinaan ke jalan yang benar . ehem ehem ,ingat lah selama mana kita ada yang lebih hakiki selama itu la hidup kita takkan pernah derita . apakata kita tunggu sesuatu yang halal ?

Peristiwa yang paling sedih ialah aku rasib dalam peperiksaan iaitu SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA . sedih sangat time tu . sangat ! tapi tu laa .. hmm ..
Dan sekarang aku penuntut di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor(KUIS) dan mengambil pegajian asasi dalam kursus asas pengajian islam .

Pengalaman yang paling bermakna ialah aku menjadi baker di sebuah bakery yang famous di perlis.kira buat kek tu best sangat walaupun penat . hahaha .

itulah yang terjadi sepanjang aku sunyi ini . kini aku kembali dengan nafas baru . waalaikum salam :)


Tiada ulasan: